Data publikacji: 06.12.2016
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Finał BNP Paribas International Hackathon 2016
Kategoria: wydarzenia, technologie
Podczas finału BNP Paribas International Hackathon 2016 wybrano 9 startupów, które opracują prototypy rozwiązań dla sektora bankowego. Tematem przewodnim tej edycji było usprawnianie procesu obsługi klientów.
Podczas finału BNP Paribas International Hackathon 2016 wybrano 9 startupów, które opracują prototypy rozwiązań dla sektora bankowego. Tematem przewodnim tej edycji było usprawnianie procesu obsługi klientów.
W tegorocznej edycji BNP Paribas International Hackathon 96 startupów z ośmiu krajów rywalizowało w tworzeniu rozwiązań w zakresie customer experience w bankowości. Grupa BNP Paribas nagrodziła i zaprosiła do dalszej współpracy 18 z nich. W ostatnim etapie wyróżniono 9 rozwiązań, a ich twórcy otrzymali list intencyjny oraz zaproszenie do programu inkubacyjnego, gdzie będą mogli przełożyć swoje koncepcje na realne, praktyczne rozwiązania usprawniające obsługę klienta.
W drugim etapie, czyli czteromiesięcznym programie Digital Bootcamp, wybrane startupy blisko współpracowały z różnymi ekspertami BNP Paribas z obszarów IT, marketingu, compliance i wielu innych nad szczegółowym opracowaniem swoich rozwiązań.
2 grudnia w Paryżu 18 startupów wyłonionych przez jury w trakcie lokalnych edycji BNP Paribas International Hackathon zaprezentowało innowacje w obszarach takich jak analiza danych, crowdfunding, koncepcja robota-doradcy i inne rozwiązania zaprojektowane z myślą o świadczeniu bardziej dopasowanych i spersonalizowanych usług klientom Banku.
9 wybranych startupów znalazło się w trzecim etapie, w którym będą tworzyły prototypy. Przez cztery miesiące firmy te będą korzystały z zasobów Grupy BNP Paribas: wsparcia eksperckiego różnych linii biznesowych, przygotowanych miejsc pracy, indywidualnego programu akceleracyjnego oraz możliwości nawiązania relacji z potencjalnymi partnerami biznesowymi.
Lista zwycięskich startupów:
Excense opracował oprogramowanie dla wielu użytkowników, które na nowo definiuje bezpośrednie interakcje między klientami i doradcami w oddziałach. Takie rozwiązanie poprawia wyniki sprzedażowe, zwiększa szansę na utrzymanie klienta i świadomość marki w zakresie pożyczek, finansów osobistych, ubezpieczeń i zarządzania majątkiem.
Cadre de Vie jest innowacyjnym portalem nieruchomości, osobistym planerem i marketingowym partnerem dla marek, którym zależy na rodzinach przenoszących swoje domy. Pozwala Internautom wybrać ich przyszły dom, wspiera w określeniu potrzeb w zależności od miejsc, w których przebywają (miejsce zamieszkania, pracy, uczelni, itp.) oraz stylu życia (miasto, dom, mieszkanie).
Birdee jest roboto-doradcą, który koncentruje się na kliencie w procesie inwestycyjnym, tak aby pomóc mu osiągnąć wolność finansową.
Almonds to asystent finansowy nowej generacji, który zadba o klienta, łącząc wszystkie jego konta w chmurze z zewnętrznymi usługami. Z jednego miejsca będzie można załatwić formalności z bankiem, ubezpieczycielem, administracją publiczną, itp.
Together jest platformą, której użytkownicy mogą zwiększyć wiarygodność społeczną i spełnić marzenie o wymarzonym domu, poprzez zaangażowanie przyjaciół i rodziny w innowacyjne podejście do inwestycji finansowych. Mogą uczestniczyć w niej nawet osoby trzecie: inwestorzy ze wsparciem banku.
Fintracer opracowany przez Aboalarm, analizuje transakcje wykonywane na rachunku bankowym i identyfikuje wszystkie kategorie (kredyt, ubezpieczenie, energia itp.), jak również kluczowe wydarzenia życiowe. Wykorzystując algorytmy targetujące operacje, bank może stworzyć zintegrowane miejsce na potrzeby wszystkich rodzajów transakcji.
Birlikte.al proponuje realtypies.com, globalny crowdfunding nieruchomości, gdzie akredytowani i nieakredytowani inwestorzy gromadzą fundusze online, nabywają aktywa nieruchomościowe z Europy, USA i Turcji, tworzą zdywersyfikowane portfele i przeprowadzają transparentne inwestycje.
Jet Mortgage, przygotowana przez Hesapkurdu, jest szybką i łatwą w obsłudze platformą, umożliwiającą zaciągnięcie kredytu hipotecznego przez Internet i uzyskanie szybkiej akceptacji online.
Carsift pomaga 6 z 10 niezdecydowanym osobom podjąć decyzję o wyborze i zakupie samochodu. Na podstawie odpowiedzi na kilka prostych pytań, rozwiązanie daje rekomendacje dotyczące zarówno nowych, jak i używanych samochodów.
źródło: Biuro Prasowe Bank BNP Paribas
Załączniki:
Hashtagi: #wydarzenia #technologie