Technologie

Innowacyjne rozwiązanie projektantów elektrycznych układów kierowniczych może przyspieszyć przejście branży motoryzacyjnej z systemów hydraulicznych na elektryczne

Inżynierowie firmy Nexteer Automotive opracowali innowacyjne rozwiązanie dla układów kierowniczych ze wspomaganiem elektrycznym (EPS), które przyspieszy integrację systemów wspomagających jazdę i zapewni większe bezpieczeństwo funkcjonalne nowych samochodów. Według Nexteer nowa, zestandaryzowana dla wszystkich klas samochodów osobowych platforma przyspieszy także zastosowanie elektrycznych układów kierowniczych przez światowych producentów w ich najnowszych modelach. Pierwsze wdrożenie nowego rozwiązania będzie miało miejsce w 2013

Data publikacji: 24.01.2012
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Innowacyjne rozwiązanie projektantów elektrycznych układów kierowniczych może przyspieszyć przejście branży motoryzacyjnej z systemów hydraulicznych na elektryczne
Kategoria: technologie, technologie

Inżynierowie firmy Nexteer Automotive opracowali innowacyjne rozwiązanie dla układów kierowniczych ze wspomaganiem elektrycznym (EPS), które przyspieszy integrację systemów wspomagających jazdę i zapewni większe bezpieczeństwo funkcjonalne nowych samochodów. Według Nexteer nowa, zestandaryzowana dla wszystkich klas samochodów osobowych platforma przyspieszy także zastosowanie elektrycznych układów kierowniczych przez światowych producentów w ich najnowszych modelach. Pierwsze wdrożenie nowego rozwiązania będzie miało miejsce w 2013 roku.

Inżynierowie firmy Nexteer Automotive opracowali innowacyjne rozwiązanie dla układów kierowniczych ze wspomaganiem elektrycznym (EPS), które przyspieszy integrację systemów wspomagających jazdę i zapewni większe bezpieczeństwo funkcjonalne nowych samochodów. Według Nexteer nowa, zestandaryzowana dla wszystkich klas samochodów osobowych platforma przyspieszy także zastosowanie elektrycznych układów kierowniczych przez światowych producentów w ich najnowszych modelach. Pierwsze wdrożenie nowego rozwiązania będzie miało miejsce w 2013 roku.

RozwiÄ…zanie inżynierów Nexteer, które przeznaczone jest dla wszystkich klas pojazdów – od tanich samochodów klasy mini do najbardziej luksusowych SUV-ów – przede wszystkim umożliwi producentom wprowadzenie nowych, kompleksowych funkcji sterowania ich modelami. Zamiast stosowania przez producentów dotychczasowych architektur ukÅ‚adów ze wspomaganiem elektrycznym w różnych klasach pojazdów, nowe rozwiÄ…zanie Nexteer dostosuje siÄ™ do indywidualnych wymagaÅ„ producenta oraz do platform, które bÄ™dzie stosowaÅ‚ on w przyszÅ‚oÅ›ci. Nowa architektura ukÅ‚adu pozwala także zapewnić wiÄ™cej mocy ukÅ‚adowi EPS, aby mógÅ‚ sterować dowolnym samochodem osobowym wykorzystujÄ…cym standardowe zasilanie 12-woltowe.

– PrzejÅ›cie branży motoryzacyjnej od ukÅ‚adów kierowniczych sterowanych hydraulicznie do tych sterowanych elektrycznie, prowadzone przez Å›wiatowe koncerny głównie w ramach strategii redukcji CO2, w ostatnich dwóch latach zapewniÅ‚o firmie Nexteer rekordowÄ… liczbÄ™ zamówieÅ„ na ukÅ‚ady EPS. JesteÅ›my przekonani, że zdolność nowej architektury do zapewnienia wiÄ™kszych siÅ‚ na listwie zÄ™batej i elastycznego dostosowania do funkcji elektronicznych pomoże w szerszym zastosowaniu technologii EPS – mówi Laurent Bresson, wiceprezes ds. sprzedaży globalnej i marketingu oraz dyrektor zarzÄ…dzajÄ…cy pionu miÄ™dzynarodowego Nexteer Automotive.

A to już wiesz?  Jak maÅ‚a, polska szkoÅ‚a staÅ‚a siÄ™ wzorem dla innych

Jak wskazują inżynierowie Nexteer, na opracowanie nowej architektury elektrycznej dla EPS wpłynęło kilka powiązanych ze sobą czynników. Jednym z najważniejszych było wprowadzenie nowej normy bezpieczeństwa funkcjonalnego* ISO 26262, przy czym zgodność z normami stała się w ostatnim czasie szczególnie ważna, w głównej mierze po ostatnich głośnych przypadkach wycofania niektórych produktów przez konkurencję. Ponadto wprowadzenie zestandaryzowanej architektury oprogramowania Autosar zwiększa wymagania pamięci mikrokontrolera. Jednocześnie wzrost liczby bardziej złożonych funkcji, np. wspomagania utrzymania pojazdu na pasie ruchu, gdzie komunikuje się ze sobą wiele systemów, zwiększył potrzebę wprowadzenia nowych struktur komunikacyjnych, takich jak podwójna magistrala CANbus oraz FlexRay.

– Podczas gdy kilka lat temu arkusze specyfikacji technicznych klienta zawieraÅ‚y jedynie dwie lub trzy funkcje sterowania, teraz powszechnie spotykamy siÄ™ z liczbÄ… dwudziestu. Aby zapewnić wyraźny wzrost potrzebnej mocy obliczeniowej, firma Nexteer używa obecnie nowej rodziny dwurdzeniowych procesorów zgodnych z normÄ… ISO 26262, z możliwoÅ›ciÄ… adresowania obszarów pamiÄ™ci dziesięć razy wiÄ™kszych niż dziÅ›, z dużo wiÄ™kszÄ… prÄ™dkoÅ›ciÄ… przetwarzania – mówi Bertram Moeller, szef europejskiego dziaÅ‚u systemów inżynieryjnych Nexteer Automotive.

Układ kierowniczy wraz z układem hamulcowym są układami wpływającymi na bezpieczeństwo pojazdu. Jest to także główny punkt styku pojazdu z powierzchnią drogi. Własne doświadczenia w tworzeniu oprogramowania firmy Nexteer pozwalają zapewnić kompleksowość funkcji w oparciu o sterowanie elektroniczne silnika i jego diagnostykę, co poprawia tym samym komfort prowadzenia i osiągi pojazdu.

– Wykorzystywane w połączeniu z ukÅ‚adami EPS Nexteer funkcje wspomagajÄ…ce prowadzenie, takie jak tak zwana kompensacja Å›ciÄ…gania z toru jazdy, która utrzymuje kierunek poruszania siÄ™ pojazdu na nierównych drogach bÄ…dź funkcja tÅ‚umienia niewyważenia kół, która odfiltrowuje nieprzyjemne wibracje, wyraźnie zmniejszyÅ‚y roszczenia gwarancyjne naszych klientów. Nowa architektura zapewnia natomiast nie tylko wiÄ™ksze zasoby mocy obliczeniowej, ale też wyższy poziom bezpieczeÅ„stwa funkcjonalnego i zestandaryzowane oprogramowanie wymagane do wprowadzenia dalszych funkcji, jak na przykÅ‚ad system utrzymania kierunku jazdy, który współpracuje z innymi ukÅ‚adami pojazdu. To inteligentne podejÅ›cie pomoże producentom OEM oferować klientom nowe funkcje w caÅ‚ym cyklu życia pojazdu – dodaje Bertram Moeller.

A to już wiesz?  Telefonia satelitarna drugiej generacji Globalstar w ofercie firmy TS2 z Warszawy

Jak wskazują inżynierowie firmy, nowa architektura Nexteer jest w pełni skalowalna, a więc otwarta na dodanie nowych funkcji. Na poziomie wejściowym, uproszczona platforma sterowania oferuje tani system do samochodów ekonomicznych i przeznaczonych na rynki wschodzące, z możliwością dodania bardziej zaawansowanych funkcji w kolejnych modelach. W platformach klasy premium, modułowa architektura pozwala na dużą elastyczność, umożliwiając tym samym szeroki zakres opcji i ścieżkę rozwoju na przyszłość.

***

* bezpieczeÅ„stwo funkcjonalne – ma na celu eliminacjÄ™ niedopuszczalnego ryzyka urazu lub uszkodzenia poprzez traktowanie funkcji komponentu lub podsystemu jako części funkcjonowania caÅ‚ego systemu. Normy bezpieczeÅ„stwa funkcjonalnego, takie jak ISO 26262, skupiajÄ… siÄ™ na niezawodnoÅ›ci każdego z poszczególnych elementów, na etapie projektowania i produkcji, a nie tylko na ich dziaÅ‚aniu w gotowym systemie. ###

O Nexteer Automotive: 

Nexteer Automotive jest globalną firmą produkującą układy kierownicze ze wspomaganiem hydraulicznym i elektrycznym, kolumny kierownicze oraz produkty do układów jezdnych dla producentów oryginalnych podzespołów. Dla 60 klientów Nexteer Automotive pracuje sztab 9 800 osób, wykonujących powierzone im zadania w 20 fabrykach, sześciu centrach inżynieryjnych oraz 14 centrach obsługi klienta położonych w Ameryce Północnej i Południowej, Europie oraz Azji. Wśród klientów Nexteer Automotive znajdują się: GM, Fiat, Ford, Toyota, Chrysler, PSA Peugeot Citroen oraz producenci z Indii, Chin oraz Ameryki Południowej. www.nexteer.com 

O Nexteer Automotive Poland: 

Nexteer Automotive Poland jest polskim oddziałem Nexteer Automotive, globalnej firmy produkującej układy kierownicze ze wspomaganiem hydraulicznym i elektrycznym, kolumny kierownicze oraz produkty do układów jezdnych dla producentów oryginalnych podzespołów. W Polsce znajdują się dwa zakłady Nexteer Automotive: w Tychach oraz w Gliwicach, zatrudniające łącznie 1400 osób. W trakcie roku produkują one ok. trzech milionów układów i kolumn kierowniczych, w tym najbardziej zaawansowany technologicznie układ Single Pinion EPS. W ramach tyskiej fabryki funkcjonuje także centrum inżynieryjne, które tworzy specjalistyczne rozwiązania dla samochodów osobowych produkowanych przez globalne koncerny samochodowe, klientów Nexteer Automotive. Tyska fabryka Nexteer Automotive jest zarazem jednym z największych zakładów firmy na świecie pod względem zatrudnienia oraz wielkości produkcji. www.nexteer.com

A to już wiesz?  FinaÅ‚ BNP Paribas International Hackathon 2016

źródło: Biuro Prasowe MotoProfil
Załączniki:
Innowacyjne rozwiązanie projektantów elektrycznych układów kierowniczych może przyspieszyć przejście branży motoryzacyjnej z systemów hydraulicznych na elektryczne technologie, technologie - Inżynierowie firmy Nexteer Automotive opracowali innowacyjne rozwiązanie dla układów kierowniczych ze wspomaganiem elektrycznym (EPS), które przyspieszy integrację systemów wspomagających jazdę i zapewni większe bezpieczeństwo funkcjonalne nowych samochodów. Według Nexteer nowa, zestandaryzowana dla wszystkich klas samochodów osobowych platforma przyspieszy także zastosowanie elektrycznych układów kierowniczych przez światowych producentów w ich najnowszych modelach. Pierwsze wdrożenie nowego rozwiązania będzie miało miejsce w 2013 roku.
Hashtagi: #technologie #technologie

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy