Wiadomości branżowe

Jak podnieść skuteczność sprzedaży w firmie

Nawet najlepszy produkt się nie sprzeda, jeżeli oferta jest nieumiejętnie zaprezentowana lub niedopasowana do potrzeb klienta. Handlowcy stoją więc zawsze przed dużym wyzwaniem. Niestety, 25% osób już po pierwszym spotkaniu porzuca kontakt z klientem, a tylko 14% jest w stanie przetrwać poważniejszy opór w procesie sprzedaży. Jak poprawić wyniki?Wyzwań i problemów, z którymi borykają się sprzedawcy, jest mnóstwo, począwszy od nawiązania dobrego kontaktu z klientem. „Bardzo często popełnianym błędem jest nadmierne zaangażowanie się w proces sprzedażowy bez uprzedniego sprawdzenia, czy klient rzeczywiście ma potrzebę i motywację, by zakupić produkt lub usługę” – mówi serwisowi infoWire.pl Michał Biernacki, trener i konsultant w Sandler Training Polska, podczas konferencji „Inżynieria Sprzedaży” organizowanej przez tę firmę.Należy również unikać przekazywania nadmiaru informacji podczas pierwszego spotkania, ponieważ może działać to zniechęcająco. „Wciąż niewystarczająco wsłuchujemy się w potrzeby klientów. Rozmowę z potencjalnym kontrahentem dobrze jest rozpocząć od

Nawet najlepszy produkt się nie sprzeda, jeżeli oferta jest nieumiejętnie zaprezentowana lub niedopasowana do potrzeb klienta. Handlowcy stoją więc zawsze przed dużym wyzwaniem. Niestety, 25% osób już po pierwszym spotkaniu porzuca kontakt z klientem, a tylko 14% jest w stanie przetrwać poważniejszy opór w procesie sprzedaży. Jak poprawić wyniki?

Wyzwań i problemów, z którymi borykają się sprzedawcy, jest mnóstwo, począwszy od nawiązania dobrego kontaktu z klientem. „Bardzo często popełnianym błędem jest nadmierne zaangażowanie się w proces sprzedażowy bez uprzedniego sprawdzenia, czy klient rzeczywiście ma potrzebę i motywację, by zakupić produkt lub usługę” – mówi serwisowi infoWire.pl Michał Biernacki, trener i konsultant w Sandler Training Polska, podczas konferencji „Inżynieria Sprzedaży” organizowanej przez tę firmę.

Należy również unikać przekazywania nadmiaru informacji podczas pierwszego spotkania, ponieważ może działać to zniechęcająco. „Wciąż niewystarczająco wsłuchujemy się w potrzeby klientów. Rozmowę z potencjalnym kontrahentem dobrze jest rozpocząć od omówienia jego oczekiwań. Sprzedawcy nie powinni koncentrować się wyłącznie na przedstawieniu firmy, którą reprezentują” – stwierdza Bartek Posmyk, partner w Sandler Training Polska.

„Efekty sprzedażowe zwiększy codzienne motywowanie pracowników. Dobrym sposobem jest wprowadzenie grywalizacji, wykorzystującej elementy zaczerpnięte z gier komputerowych: rywalizację, zdobywanie punktów, pokonywanie wyzwań, pracę w grupie” – uważa Łukasz Grabowski, partner w Sandler Training Polska, CEO w firmie Sales Pistols. Przed stworzeniem jakiegokolwiek systemu motywacyjnego należy zbadać, jakie – poza kwestiami finansowymi – są wewnętrzne motywatory pracowników. Celem jest pobudzenie całej organizacji, dlatego powinno się nagradzać wszystkich zatrudnionych.

„Uwagi i metody sprzedażowe zaprezentowane na konferencji są ciekawe i przydatne, nie tylko na gruncie firmowym, lecz także na co dzień, w życiu prywatnym” – stwierdza Mariola Delińska z firmy CEB SHL Polska. Zarządzający grupą handlowców Michał Ujma z firmy Randstad Polska planuje wykorzystać wiedzę nabytą na konferencji w kierowaniu zespołem.

A to już wiesz?  Przybywa inwestycji w duże farmy fotowoltaiczne. System elektroenergetyczny czekają wyzwania związane z regulacją mocy


dostarczył infoWire.pl

  • Jak podnieść skuteczność sprzedaży w firmie

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy