Data publikacji: 27.05.2014
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Onet najchętniej wybieranym medium online
Kategoria: internet, zainteresowania, hobby
Grupa Onet – RASP wg najnowszego badania Megapanel PBI/Gemius, jest niezmiennie najsilniejszym medium online w Polsce
Onet w marcu był najchętniej wybieranym serwisem w kategorii Informacje, utrzymując przy tym pozycję lidera w większości kategorii tematycznych oraz osiągając rekordową liczbę użytkowników strony głównej. Grupa Onet – RASP notuje kolejny wzrost unikalnych użytkowników mobilnych oraz zasięgu wideo.
Serwisy Grupy Onet – RASP odwiedziło w marcu 15,1 mln użytkowników, co oznacza 70,1% zasięgu oraz przewagę 2,9% względem Grupy WP, która mimo połączenia się z Grupą o2.pl wciąż zajmuje drugą pozycję w rankingu.
Gratuluje wszystkim naszym zespołom osiągnięcia po raz kolejny znakomitych wyników! Niezmiennie zajmujemy pozycję lidera rynku polskich mediów online, co zawdzięczamy wysokiej jakości treści, sile najlepszych marek, jakie mamy w portfolio oraz wspanialej grupie ludzi, którzy tworzą naszą firmę – podkreśla Robert Bednarski, prezes Grupy Onet.pl. Tak jak ostatnio komentowałem, nie ścigamy sie na zasięgi, bo jak wiemy sam zasięg to nie wszystko, potrzebna jest silna marka, dopracowany produkt i dobry zespół – nie wystarczy połączenie dwóch bytów i próba nazwania ich jednym. Wyniki badania jednoznacznie potwierdzają, że użytkownicy najbardziej doceniają Onet i najchętniej wybierają nasze serwisy. Jesteśmy im bardzo wdzięczni za zaufanie jakim niezmiennie nas obdarzają przez ostatnich kilkanaście lat. Zrozumienie potrzeb użytkowników oraz konsekwentna realizacja strategii jak widać procentuje – dodaje Bednarski.
Sama domena Onet.pl zyskała w marcu 2,2% użytkowników w porównaniu do wyników lutowych i 9,4% względem marca ubiegłego roku. Strona główna Onet.pl odnotowuje również rekordowy wynik – w marcu odwiedziło ją 9,4 miliona polskich internautów co oznacza wzrost w stosunku do lutego o 4,7% i uzyskanie przewagi nad stroną główną wp.pl do ponad 1 miliona użytkowników.
Strona główna Onet.pl jest także zwycięzcą rankingu pod względem dokonywanych odsłon. Jej użytkownicy łącznie dokonali ich w marcu 2014 roku 647 milionów, o 165 milionów więcej od użytkowników strony głównej wp.pl.
W marcu Grupa Onet – RASP utrzymała pozycję lidera wśród kategorii tematycznych: Biznes, Nowe Technologie, Turystyka, Kultura i Rozrywka (tuż po Youtube) i była najchętniej wybieranym medium online w kategorii Informacje potwierdzając swoją pozycję w rankingu serwisów informacyjnych.
Onet to najświeższe newsy i rzetelne źródło wiadomości. To właśnie u Nas użytkownicy szukają aktualnych i potwierdzonych newsów z Polski i całego świata – podkreśla Marzena Suchan, Redaktor Naczelna Serwisów Informacyjnych w Grupie Onet.pl. Cieszy nas, że udało nam się osiągnąć rewelacyjną pozycję w segmencie Informacji, a także utrzymać silne zainteresowanie internautów. Stawiamy w dalszym ciągu na rozwój jakościowego dziennikarstwa, które jest doceniane przez użytkowników – mówi Suchan.
INFORMACJE I PUBLICYSTYKA
Nazwa
Użytkownicy (real users)
Odsłony krajowe ogółem
Zasięg
Grupa Onet – RASP – Informacje i publicystyka
8 447 687
394 229 021
39,18%
Grupa Polskapresse – Media Regionalne – Informacje i publicystyka
7 304 357
173 324 751
33,88%
Grupa Wirtualna Polska – Informacje i publicystyka
7 176 237
265 458 325
33,28%
BIZNES, PRAWO, FINANSE
Nazwa
Użytkownicy (real users)
Odsłony krajowe ogółem
Zasięg
Grupa Onet – RASP – Biznes, finanse, prawo
4 872 756
86 182 490
22,60%
Grupa Wirtualna Polska – Biznes, finanse, prawo
4 106 342
61 935 846
19,05%
Grupa Money.pl – Biznes, finanse, prawo
3 725 443
35 184 674
17,28%
KULTURA I ROZRYWKA
Nazwa
Użytkownicy (real users)
Odsłony krajowe ogółem
Zasięg
youtube.com
15 502 467
–
71,90%
Grupa Onet – RASP – Kultura i rozrywka
8 484 718
190 979 541
39,35%
Grupa Wirtualna Polska – Kultura i rozrywka
7 905 276
364 502 708
36,67%
SPORT
Nazwa
Użytkownicy (real users)
Odsłony krajowe ogółem
Zasięg
Grupa Onet – RASP – Sport
5 333 302
202 510 546
24,74%
Grupa Wirtualna Polska – Sport
4 617 417
135 525 765
21,42%
Grupa Gazeta.pl – Sport
2 390 307
75 666 429
11,09%
TURYSTYKA
Nazwa
Użytkownicy (real users)
Odsłony krajowe ogółem
Zasięg
Grupa Onet – RASP – Turystyka
2 271 253
30 997 234
10,53%
Grupa Wirtualna Polska – Turystyka
1 850 497
26 132 638
8,58%
rozklad-pkp.pl
1 540 680
28 305 921
7,15%
NOWE TECHNOLOGIE
Nazwa
Użytkownicy (real users)
Odsłony krajowe ogółem
Zasięg
Grupa Onet – RASP – Nowe technologie
6 240 036
55 040 899
28,94%
dobreprogramy.pl
4 221 347
21 256 418
19,58%
Grupa Wirtualna Polska – Nowe technologie
3 037 534
21 232 158
14,09%
Grupa Onet – RASP odnotowała w marcu rekordowe wyniki w liczbie cookies mobilnych – 8,3 mln, podczas gdy najbliższy konkurent Grupa WP, mimo połączenia z Grupą o2.pl, osiągnął wynik słabszy o 400 tys. Użytkownicy urządzeń mobilnych spędzili na stronach Grupy Onet – RASP 7,4 mln godzin.
Marzec to kolejny pomyślny miesiąc dla wyników w kategorii wideo – 45,6 mln odtworzeń oraz rekordowy pod względem zasięgu wideo – 4,7 mln użytkowników, dzięki czemu umacnia Grupę Onet-RASP na pozycji lidera.
Onet jest także liderem pod względem liczby użytkowników w krótkich kategoriach streamowych wideo: Informacje (i wszystkich jej podkategoriach – w tym Biznesie), Rozrywka, Sport, Film, Styl życia.
Dane z wyników badania Megapanel PBI/Gemius, marzec 2014 r.; marzec 2013r. – marzec 2014r.
źródło: Biuro Prasowe onet.pl
Załączniki:
Hashtagi: #internet #zainteresowania, hobby