Data publikacji: 08.07.2013
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Opoint kupuje udziały w Newspoint
Kategoria: internet, technologie
Newspoint, dotychczasowa marka Netsprint, przekształca się w spółkę i zmienia właściciela. 100% udziałów w nowopowstałej spółce obejmie Opoint A.S., europejski lider w monitoringu mediów tradycyjnych i portali. Newspoint jako wiodąca firma monitoringu mediów społecznościowych w Polsce, stanie się centrum kompetencyjnym Opoint w tym zakresie.
Newspoint, dotychczasowa marka Netsprint, przekształca się w spółkę i zmienia właściciela. 100% udziałów w nowopowstałej spółce obejmie Opoint A.S., europejski lider w monitoringu mediów tradycyjnych i portali. Newspoint jako wiodąca firma monitoringu mediów społecznościowych w Polsce, stanie się centrum kompetencyjnym Opoint w tym zakresie.
Prezesem nowopowstałej spółki zostanie Robert Stalmach, dotychczasowy dyrektor zarządzający pionu monitoringu internetu i członek zarządu Netsprint. Równocześnie Robert Stalmach dołączy do zarządu Opoint A.S.
Zmiana jest elementem strategii porządkowania potfolio spółek grupy Amedia, jednej z największych europejskich grup mediowych. Obecnie Amedia jest włascicielem Netsprint i Opoint. Celem przejęcia jest też pogłębienie bezpośredniej współpracy Newspoint – Opoint. “Zmiana właściciela przyczyni się do wzmocnienia Newspoint pod kątem kapitałowym oraz ułatwi rozwój produktów i usług. Umożliwi też połączenie sił obu firm w sprzedaży pełnej oferty monitoringu mediów na rynkach zagranicznych” – mówi Robert Stalmach.
Newspoint pozostanie blisko związany z Netsprint przez wspólną grupę kapitałową. Obie firmy będą nadal ściśle współpracować na polskim rynku, m.in. nadal będą oferować swoje usługi w ramach kompleksowej oferty “Pakiet 360”. Po przeprowadzonych zmianach Netsprint planuje zintensyfikowanie działań zapewniającym reklamodawcom skuteczne zwiększanie liczby użytkowników i poprawę konwersji ich serwisów www.
Opoint AS i Newspoint współpracują od początku 2007 roku. Pierwszym etapem współpracy było udane wprowadzenie w Polsce pod marką Newspoint flagowego produktu norweskiej firmy – Opoint Monitora, kolejnym wykorzystanie przez Opoint AS platformy wyszukiwawczej Netsprint USE, a następnie – podpisanie umowy na dostarczanie danych z monitoringu social media na rynek norweski.
źródło: Biuro Prasowe NetSprint.pl
Załączniki:
Hashtagi: #internet #technologie