hobby Technologie zainteresowania

Polska to kraina laptopów. Smartfony mają jeszcze długą drogę

Data publikacji: 09.10.2013 Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Polska to kraina laptopów. Smartfony mają jeszcze długą drogę Kategoria: zainteresowania, hobby, technologie Penetracja smartfonów w Polsce wynosi

Data publikacji: 09.10.2013
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Polska to kraina laptopów. Smartfony mają jeszcze długą drogę
Kategoria: zainteresowania, hobby, technologie

Penetracja smartfonów w Polsce wynosi 33%, znacznie mniej niż w Szwecji (70%) i Korei Południowej (73%).
80% ‘smartfonowców’ w Polsce to zaawansowani użytkownicy.
91% Polaków dokonało cięć na wydatkach w ostatnim roku – najrzadziej oszczędzano na dostępie do internetu (9%).

Polska jest jedynym krajem na świecie, w którym każda bez wyjątku aktywność internetowa jest najczęściej realizowana na laptopach – wynika z raportu Ericsson ConsumerLab. Gdy polski konsument przegląda sieć, odbiera maile, robi zakupy internetowe lub gra – zwykle wykorzystuje do tego laptopa. Mimo wysokiego nasycenia rynku laptopami, Polacy wciąż deklarują chęć ich zakupu (24% zakup kolejnego urządzenia; 7% kupno po raz pierwszy).

­– Z badań, które przeprowadziliśmy 2 lata temu jasno wynikało, że laptop nie jest urządzeniem mobilnym. W użyciu jest to de facto komputer stacjonarny. Dziś widzimy, że laptopy są w centrum internetowego życia Polaków. W krajach rozwijających się funkcję tą spełniają telefony komórkowe. Kraje rozwinięte stopniowo przechodzą z rozwiniętej stacjonarności w stronę mobilności. Polska jest jedynym krajem w naszym badaniu, który był całkowicie ‘laptopocentryczny’ – powiedział Urban Nyblom, Senior Advisor w Ericsson ConsumerLab.

Smartfony nie dominują. Jeszcze!

Tylko jeden na trzech użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta ze smartfona. To mniej niż w Chinach (46%), Niemczech (48%) czy Szwecji (70%). Już w przyszłym roku wskaźnik w Polsce ma wzrosnąć jednak do 51%. 18% Polaków chce zakupić smartfona po raz pierwszy, a połowa obecnych posiadaczy ma zamiar wymienić smartfona na nowszego w ciągu najbliższego roku. Ericsson przewiduje, że wraz ze wzrostem penetracji smartfonów na rynku, większa liczba użytkowników będzie aktywnie korzystać z serwisów internetowych, a w konsekwencji wzrośnie presja na sieci mobilne operatorów.

A to już wiesz?  OPPO buduje nowe centrum innowacyjności - w Chang’an powstanie nowoczesny dział R&D

 

Ericsson ConsumerLab

Badania Ericsson ConsumerLab prowadzone są od 1995 roku. Każdego roku badanych jest 100 tysięcy respondentów reprezentatywnych dla ponad miliarda ludzi. W tym roku Ericsson tylko w Polsce wykonał 1500 wywiadów internetowych. Poprzednio badania rynku polskiego były prowadzone przez ConsumerLab m.in. w 2009 i 2011 roku. Ericsson ConsumerLab bada zachowania konsumentów i wartości. Rezultaty badań wykorzysywane są do przygotowania strategicznych rozwiązań dla przyszłości rynku ICT

 

O firmie Ericsson

Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zróżnoważonych społecznościach na całym świecie.

Nasza oferta obejmuje usługi, oprogramowanie i infrastrukturę teleinformatyczną dla operatorów telekomunikacyjnych i firm z innych branż. Obecnie ponad 40 procent światowego ruchu mobilnego przechodzi przez sieci firmy Ericsson. Obsługujemy sieci klientów, z których korzystają ponad 2 miliardy abonentów.

Działamy w 180 krajach i zatrudniamy przeszło 100 000 pracowników. Forma Ericsson założona w 1876r., ma centralę w Sztokholmie. Firma Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.

 

źródło: Biuro Prasowe Ericsson Sp. z o.o.
Załączniki:
Polska to kraina laptopów. Smartfony mają jeszcze długą drogę zainteresowania, hobby, technologie -
Hashtagi: #zainteresowania, hobby #technologie

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy