Wiadomości branżowe

Znajomość etykiety dodatkowym atutem pracownika

Savoir-vivre to znajomość dobrych manier i umiejętność eleganckiego zachowywania się w każdej sytuacji. Firmy i instytucje coraz częściej wymagają takich kompetencji od pracowników, a szkoły upominają się o tę wiedzę dla swoich uczniów. Obycie jest dziś w cenie.„Savoir-vivre to szereg kodów, które pomagają ludziom w komunikacji oraz okazywaniu wzajemnego szacunku. Są one przydatne w przestrzeniach publicznych, takich jak miejsce pracy, kino, kawiarnia czy autobus” – mówi serwisowi infoWire.pl Maria Bujas-Łukaszewska z Akademii Dobrych Manier. Używanie form grzecznościowych, uprzejmość i szacunek do innych mogą zdecydowanie ułatwić i umilić nasze codzienne życie.W świecie biznesu savoir-vivre pomaga eksponować strukturę firmy oraz okazywać uznanie – zarówno wobec klientów, jak i współpracowników. Szczególnie przydatny jest dla osób zatrudnionych w branży usługowej, które mają dużo kontaktu z konsumentami, np. pracowników banków czy punktów informacyjnych.Warto znać choćby podstawowe zasady etykiety – chodzić prawą stroną chodnika, nie przepychać się, pamiętać o słowach

Savoir-vivre to znajomość dobrych manier i umiejętność eleganckiego zachowywania się w każdej sytuacji. Firmy i instytucje coraz częściej wymagają takich kompetencji od pracowników, a szkoły upominają się o tę wiedzę dla swoich uczniów. Obycie jest dziś w cenie.

?Savoir-vivre to szereg kodów, które pomagają ludziom w komunikacji oraz okazywaniu wzajemnego szacunku. Są one przydatne w przestrzeniach publicznych, takich jak miejsce pracy, kino, kawiarnia czy autobus? ? mówi serwisowi infoWire.pl Maria Bujas-Łukaszewska z Akademii Dobrych Manier. Używanie form grzecznościowych, uprzejmość i szacunek do innych mogą zdecydowanie ułatwić i umilić nasze codzienne życie.

W świecie biznesu savoir-vivre pomaga eksponować strukturę firmy oraz okazywać uznanie ? zarówno wobec klientów, jak i współpracowników. Szczególnie przydatny jest dla osób zatrudnionych w branży usługowej, które mają dużo kontaktu z konsumentami, np. pracowników banków czy punktów informacyjnych.

Warto znać choćby podstawowe zasady etykiety ? chodzić prawą stroną chodnika, nie przepychać się, pamiętać o słowach ?przepraszam? i ?dziękuję?. Dobrze też nauczyć się okazywania szacunku z uwzględnieniem wieku i płci osób. Dzięki tej wiedzy będziemy postrzegani jako ludzie eleganccy i dobrze wychowani, co dopełni wizerunku profesjonalisty.


dostarczył infoWire.pl

Źródło infoWire.pl. Dostarczył
A to już wiesz?  Gen. W. Nowak: Powołanie operatora strategicznej sieci bezpieczeństwa może paradoksalnie obniżyć jej odporność na ataki. Ta kwestia wymaga odrębnej ustawy [DEPESZA]

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy