Technologie

7 powodów, dla których warto wybrać komunikację w chmurze

Ekspert Siemens Enterprise Communications przedstawia zalety cloud

Data publikacji: 23.08.2012
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: 7 powodów, dla których warto wybrać komunikację w chmurze
Kategoria: technologie, technologie

Ekspert Siemens Enterprise Communications przedstawia zalety cloud communications

Ekspert Siemens Enterprise Communications przedstawia zalety cloud communications

Chociaż cloud computing jest obecnie topowym tematem w mediach, podstawy tej koncepcji powstały już w 1960 roku. Właściwie pojęcie chmury odnosi się do informatycznego modelu, umożliwiającego wygodny dostęp na żądanie do wspólnej puli zasobów obliczeniowych, umiejscowionych w centrum danych. Model ten upraszcza administrację, ogranicza zapotrzebowanie na firmową infrastrukturę IT, daje dostęp do zasobów niezależnie od fizycznej lokalizacji oraz umożliwia płacenie tylko za to, co jest używane.

Chmura nie funkcjonuje już tylko w tradycyjnym IT – wkroczyła do obszaru komunikacji. Koncepcja cloud communications nie różni się bardzo od cloud computing. Posiada te same zalety, oferując dostęp na żądanie do aplikacji komunikacyjnych, takich jak transmisja głosu, wideo i Unified Communications.

Jest jedna istotna różnica. W przeciwieństwie do wielu tradycyjnych usług cloud computing (takich jak przechowywanie danych), komunikacja w chmurze musi być realizowana w czasie rzeczywistym. Komputery tolerują nieznaczne opóźnienia – ludzie nie. Choć każdy może zaczekać kilka sekund na załadowanie się strony internetowej, to tego rodzaju opóźnienie podczas rozmowy jest niedopuszczalne. Usługodawcy telekomunikacyjni zdają sobie z tego sprawę i są znacznie bardziej wyczuleni na takie zakłócenia niż zwykli dostawcy IT.

Oto siedem powodów, dla których warto wybrać biznesowe rozwiązania komunikacyjne w chmurze:

1.     Chmura jest dostępna zawsze i wszędzie

Uniwersalna łączność jest kluczem, a aplikacje dostarczane są do komputera PC, laptopa, tabletu, telefonu stacjonarnego, komórkowego lub smartfonu kiedykolwiek i gdziekolwiek są potrzebne. Oznacza to, że pracownicy mogą połączyć się wybraną przez nich aplikacją komunikacyjną – niezależnie czy to będzie głos, konferencja internetowa czy komunikator – z niemal dowolnego urządzenia, w każdej sieci i w każdym miejscu.

A to już wiesz?  Pierwsze w Polsce Contact Center w chmurze

2.     Otrzymujesz dostęp do technologii korporacyjnej bez względu na wielkość organizacji

Cloud communications oferuje mniejszym firmom dostęp do dokładnie tej samej technologii i tych samych aplikacji, z których korzystają największe organizacje. Z jedną jednak różnicą –  przedsiębiorstwo nie włada całym systemem, a więc nie musi zarządzać, utrzymywać, integrować i modernizować całej infrastruktury IT.  Nie musi też ponosić kosztów eksploatacji własnych centrów danych.

3.     Chmura to wyższy poziom bezpieczeństwa i niezawodności

Ponieważ usługi chmury publicznej są konsolidowane i przechowywane w bezpiecznych centrach danych usługodawców, mniejsze i średnie firmy mogą korzystać z na ogół znacznie wyższego poziomu bezpieczeństwa i niezawodności, niż mogłyby zapewnić sobie samodzielnie.

4.     Płacisz tylko za to, czego używasz

Firmy korzystające z usług w chmurze publicznej płacą tylko za to, czego używają, i ani grosza więcej. Rezultatem jest bardziej elastyczne, często bardziej przewidywalne i zawsze bardziej opłacalne środowisko komunikacyjne.

5.     Ostro tniesz koszty całkowite

Redukcja kosztów jest ważnym czynnikiem sukcesu rozwiązań w chmurze. Można uniknąć uciążliwych wyzwań finansowych, czasowych i zasobowych poprzez wyeliminowanie wielu problemów związanych z tradycyjnym wdrożeniem telefonii PABX – od planowania instalacji, przez szkolenia i utrzymanie wsparcia technicznego, aż po regularne aktualizacje czy odzyskiwanie danych po awarii.

6.     Chmura poprawia wydajność biznesu

Poprzez przyjęcie ujednoliconej komunikacji w chmurze pracownicy będą bardziej mobilni, mogąc lepiej i wydajniej współpracować. Lepsza komunikacja zaowocuje szybszym, bardziej świadomym podejmowaniem decyzji. Pracownicy jako zespół będą bardziej dostępni i elastyczni – nawet gdy będą mieli do czynienia z pytaniami zadawanymi poprzez media społecznościowe. Tym samym poprawi się obsługa klienta.

7.     W przyszłości najważniejsza będzie komunikacja

Wraz z rozwijającą się w szybkim tempie technologią, sieć komunikacyjna musi być coraz sprawniejsza i lepiej spełniać rosnące wymagania biznesu, pracowników i klientów. Przeprowadzka do chmury pomoże firmie zyskać większą mobilność, lepszą współpracę społecznościową, bezpieczeństwo i redukcję kosztów. Organizacja nie będzie już bowiem ograniczona przez nieelastyczną i często przestarzałą infrastrukturę IT.

A to już wiesz?  INEA Stadion w nowej odsłonie

Martin Northend, autor tekstu, jest dyrektorem marketingu dla rozwiązań OpenScape Cloud w Siemens Enterprise Communications.

***

Siemens Enterprise Communications Sp. z o.o. jest jednym z najważniejszych na świecie dostawców rozwiązań umożliwiających efektywną komunikację. Firma doradza przedsiębiorstwom i dostarcza kompleksowe rozwiązania w zakresie Unified Communications – czyli integracji wszystkich kanałów komunikacji w firmie, w najbardziej korzystny sposób (m.in. usług głosowych, wideokonferencji, czatów, kanałów social media). Więcej informacji: www.siemens-enterprise.com/pl/.

Siemens Enterprise Communications Sp. z o.o. jest licencjonowanym znakiem towarowym Siemens AG

źródło: Biuro Prasowe Unify
Załączniki:
7 powodów, dla których warto wybrać komunikację w chmurze technologie, technologie - Ekspert Siemens Enterprise Communications przedstawia zalety cloud communications
Hashtagi: #technologie #technologie

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy