Data publikacji: 24.05.2011
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Biznesowa siła Internetu
Kategoria: internet, technologie
Szacuje się, że w Polsce już kilkanaście tysięcy osób pracuje w branży internetowej. Liczba specjalizacji związanych z siecią stale rośnie, jest ich już kilkadziesiąt. W Internecie działają firmy z każdej branży. Jest to rynek ważny dla każdego. O blaskach i cieniach prowadzenia działalności w Internecie mówi Kamil Orzeł, założyciel i właściciel katolickiego portalu randkowego Znajomapolonia.com.
Szacuje się, że w Polsce już kilkanaście tysięcy osób pracuje w branży internetowej. Liczba specjalizacji związanych z siecią stale rośnie, jest ich już kilkadziesiąt. W Internecie działają firmy z każdej branży. Jest to rynek ważny dla każdego. O blaskach i cieniach prowadzenia działalności w Internecie mówi Kamil Orzeł, założyciel i właściciel katolickiego portalu randkowego Znajomapolonia.com.
– Dlaczego zdecydował się Pan na biznes w Internecie?
Z branżą internetową byłem związany na długo przed założeniem serwisu Znajomapolonia.com. Kilka lat temu zauważyłem, że Internet staje się podstawowym narzędziem komunikacji. Daje on możliwość szybkiego dotarcia do szerokiej grupy odbiorców, co sprzyja rozwojowi biznesu. Umiejętne wykorzystanie tego medium może w przyszłości zaowocować lepszymi wynikami finansowym, a tym samym przyczynić się do sukcesu firmy.
– Czy trudno jest rozpocząć działalność biznesową w Internecie? Skąd czerpał nam pomysły na swoje przedsięwzięcie?
Największą trudnością przy zakładaniu własnej działalności w Internecie jest znalezienie dobrego pomysłu na biznes. Internet pełen jest różnych przedsięwzięć dlatego warunkiem koniecznym jest znalezienie odpowiedniej niszy dla siebie. Trzeba także pamiętać, że rynek Internetowy rządzi się tymi samymi prawami co rynek tradycyjny. Wirtualna firma także musi kłaść duży nacisk na tzw. Marketing-mix, czyli na cenę, promocję, miejsce i dystrybucję. Jak mówił Jack Trout: „Wyróżnij się albo zgiń”. To znane hasło w Internecie ma szczególne znaczenie. Liczna konkurencja prześciga się w coraz bardziej wymyślnych formach promocji, więc nie łatwo jest dziś przyciągnąć konsumenta. Internet to bardzo dobre miejsce dla biznesu, należy jednak pamiętać, że jak przy każdym biznesie, czyli również w Sieci, działa podstawowa zasada – najpierw trzeba zainwestować, żeby później móc liczyć zysk i- o tym często zapominają osoby startujące z własnym e-biznesem.
Pomysł na portal Znajomapolonia.com zrodził się podczas mojej podróży po Stanach Zjednoczonych. W trakcie miesięcznej wędrówki spotkałem wielu Polaków, Katolików, którzy czuli się osamotnieni mieszkając daleko od Ojczyzny i swoich bliskich. Zrozumiałem, jak wielką potrzebę oni mają potrzebę nawiązywania relacji z innymi Polakami o tych samych wartościach. To natchnęło mnie do stworzenia portalu, który byłby odpowiedzią na ich oczekiwania. Serwis Znajomapolonia.com był początkowo przeznaczony dla 4 krajów polonijnych. Stopniowo pomysł ewaluował. Dziś serwis jest przeznaczony dla wszystkich Polaków wyznających wartości katolickie, niezależnie od tego, czy mieszkają w kraju czy zagranicą.
– Czym wyróżnia się Znajomapolonia.com wśród konkurencyjnych serwisów?
Przede wszystkim wyróżniają nas dwa aspekty. Po pierwsze bardzo jasno komunikujemy, iż jesteśmy portalem dla osób starających się żyć według wartości proponowanych przez Kościół Katolicki. Dla naszych użytkowników przygotowaliśmy specjalny dział Czytelnia, gdzie umieszczamy teksty podzielone na 4 kategorie: świadectwa, wiara, kobiety, mężczyźni. . Innymi słowy staramy się być nie tylko platformą umożliwiającą komunikację, ale również miejscem gdzie można znaleźć wartościowe treści. Po drugie, jako jedyny katolicki portal randkowy, kierujemy swoją działalność do Polaków mieszkających nie tylko w Polsce, ale również poza jej granicami. Polonia z Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych, Niemiec i wielu innych krajów ma u nas możliwość znalezienia wartościowych przyjaźni, a nawet miłości.
– Czy przyszłość małego i średniego biznesu wiąże się z Internetem? A może popularność takiej formy biznesu jest tylko krótkofalowym trendem?
W Polsce zdecydowana większość firm, także z sektora MŚP, ma już swoje strony internetowe i to jest naturalna tendencja. Utarło się powiedzenie, że jeśli kogoś nie ma w Internecie, to nie istnieje, zgadzam się z nim w 100%. Bo nawet usług szewca czy najbliższej pralni, szukamy przez Internet. Natomiast byłbym sceptyczny odnośnie przeceniania wpływu Internetu na tradycyjne biznesy. Obecnie sieć, to zbiór mniej lub bardziej uporządkowanych informacji, niebycie w niej- może biznes „uśmiercić”, ale sama obecność, też nie gwarantuje sukcesu.
Mody na różnorakie serwisy będą się zmieniały, ale na pewno serwisy randkowe zachowają swoją pozycję. One jako nieliczne, pomagają zrealizować prawdziwą potrzebę w życiu człowieka – potrzebę znalezienia miłości. Oczywiście też będą musiały ewoluować, ale dla nich miejsce na rynku zawsze będzie, tak jak w sercu człowieka zawsze jest miejsce na miłość i przyjaźń.
źródło: Biuro Prasowe Znajomapolonia.com
Załączniki:
Hashtagi: #internet #technologie